O blogu...

Moji prijatelji već znaju koliko sam očarana Istanbulom i Turskom... Tako sam ja u maju 2010. godine prvi put posetila Istanbul, a prvog dana sam znala da ću se opet vratiti. Do sada sam bila mnogo puta i znam da će Istanbul biti moja česta destinacija.
Odlučila sam da pokrenem ovaj blog kako bi podelila svoja iskustva i oduševljena Istanbulom, kao i da bi pomogla svima koji su zainteresovani da posete ovaj magični grad. Vođena sam idejom da mladi treba više da putuju i istražuju svet po svojoj meri uz malo avanturističkog duha :)
U našoj zemlji nije baš učestalo da sami organizujemo putovanja, ali iz mog iskustva mogu da zaključim da je ovaj način dalekoooo interesantniji i pruža mnogo širu sliku o nekoj državi ili gradu.
Slobodno me pitajte sve što vas interesuje o Istanbulu, a ja ću vam odgovoriti koliko mogu :)

субота, 19. март 2011.

40 dana i 40 noći šopinga


Juče, 18. marta, je počeo Istanbul Shopping Festval koji će trajati 40 dana, što znači do 26. aprila. Verovatno ste već videli reklame u novinama, ali šta zapravo predstavlja ovaj festival...



ISF znači:




  • 3 različite aktivnosti svakog dana
  • Pokloni za kupce preko određene sume kupovine
  • Žreb za auto svaki dan
  • Tržni centri će biti otvoreni do 23:00 časa
  • Šoping će trajati do 02:00 časa u Bağdat Aveniji prvog dana festivala.
  • Svake subote dva tržna centra će biti otvorena do 02:00 časa ujutro.
  • Rasprodaja i do 30% na novosezonske proizvode tokom festivala.
  • Dodatne pogodnosti će biti ponuđene svake noći posle 22:00 časa.
  • Postoji poseban izlog od 10 metara na trgu Taksim tokom 40 dana.
  • Grad će takođe obeležiti praznike Nevruz, Uskrs i Pashu tokom šoping-festa.
  • Umetnički performansi na trgovima.
  • Žurke/svirke
  • Veliki festival će trajati sve do 26. aprila i brendiraće Istanbul kao “grad koji nikada ne spava”.


Meni ovo zvuči sjajno, a vama?

Do sada nisam išla u Istanbul zbog šopinga, poslednji put sam kupila par stvarčica na koje sam usput naišla, ali moram da priznam da me ovo baš mami.

Otkriću vam jednu tajnu...
Verovatno ste u novinama čitali o šopingu u Istabulu, a asocijacija i prateća slika uz to je obično Kapali Čaršija, ali ti koji to pišu ne znaju ništa o Istanbulu! Malo teže reči koristim, ali dobro.. nemojte mi zameriti.
Kapali Čarčija – da, ali je obiđite zato što je to turistička atrakcija i doživljaji cenkanja su nezaboravni.. ulice prepune šarenih marama, nakita, sapuna, ukrasa...su neopisivi prizor za svakog ko ovuda prođe. Lepo je kupiti poneki suvenir i reći majci/sestri/devojci/drugarici da ste TU maramu od kašmira kupili baš na Kapali Čaršiji, ali to je sve. Poznate su priče da se u tom kraju (stari deo Evropskog dela Istanbula) snabdevaju naši butikaši, ali na tim mestima i po tim cenama se kupuje samo na veliko, a i ne bi preporučila damama da se tamo šećkaju. Vlasnici butika poruče i plate robu, pa im ona posle stiže u Srbiju. Ja sam ušla u par prodavnica cipela u tom kraju gde sam videla savršene cipele i sandale za 10-20 evra, ali sve što su me pitali je – koliko komada? Nema tamo šopinga za nas slučajne prolaznike. E, sad.. u Istikalal ulici, o kojoj stalno pričam, ima gomila butika.. pa ćemo tamo videti  Zaru, Mango, Koton, Bershka, Pull&bear... i ostale nama poznate i nepoznate marke, ali cene su slične kao i kod nas, mada je izbor daleko veći. Pitate se vi -  što je onda Istanbul grad šopinga?

Hmm, ovako:
Broj dućana/prodavnica/butika/radnja/radnjica po kvadratnom metru u turističkoj zoni je ogroman
Cenkanje je neopisiv doživljaj
Turci su fenomenalni i šarmantni trgovci
Naši butici se snabdevaju tamo
Poznat je po kvalitetu i ceni ćilima/tepiha, zlata&srebra, pamučnih peškira...
I ono što do sada možda niste čuli – ima puno tržnih centara/autleta sa odličnim cenama


Ima tu još mnogo razloga, ali ovde ću stati.

Par saveta:
Kada kupujete na bazarima/pijacama gde se cenka, važno je da kažete da ste iz Srbije, obično i pitaju odakle ste. Nemojte da pokazujete kako dobro znate engleski jer je važno da skontaju da ste iz Srbije, u startu će vam ponuditi nižu cenu. Ono što nude Englezu za 100€ vama će ponuditi za 20€. Bilo bi lepo da znate koju tursku reč, o tome ću opširnije drugi put, ali evo par značajnijih – merhaba –zdravo, para yok – nemam para, na njihovo “Hoş geldiniz” (dobro došli) vi odgovarate “hoş bulduk” (bolje vas našli).Čim se malo duže zadržite u radnji, ponudiće vas čajem. Ako imate vremena, prihvatite :)
Ma, ne brinem ja za vas, lako ćete se snaći ;)

E, a ako hoćete da kupujete garderobu kako bi se ponovili od glave do pete savetujem vam da odete u neki tržni centar ili autlet koji je van ove redovne turističke maršute. Ako planirate da idete u periodu ovog festivala, onda najbolje da obiđete one tržne centre koji su na zvaničnom sajtu, ali i kad’ idete van ovog festivala. Opet kažem, da ja nisam išla u šoping tamo, pa vam za sada ne mogu prenetu utiske, ali imam informacije iz prve ruke ;) Dakle, pogledajte nazive autleta, pronađite ih na Google Earth-u , otštampajte taj deo grad, na sajtu javnog prevoza Istanbula – IETT nađite odgovarajući prevoz i eto :)

A na azijskoj strani je svakako sve jeftinije, jer tamo ima slabo turista. Mi smo iskusili čari kupovine u Kadikoju i Uskudaru.. a još kada se zadesite u nekoj opštini na pijačni dan... milina. Za Kadikoj sam čula da je pijaca utorkom, a za ostale opštine ću vam ostati dužna...

E, da... menjanje para... Valuta u Turskoj je LIRA, a kurs je otprilike 1€-2YTL. Gledajte da ne menjate pare u okolini Taksima vikendom, inače, pokušajte da se suzdržite od menjanja veće količine novca vikendom.


Inače, Istanbul Shoppin Fest možete da pratite na razne načine:
Web- www.istshopfest.com na engleskom ovde 
Twitter – istshopfest
Facebook - IstShopFest
Foursquare - istshopfest


E, kako ovo pišem, sve više razmišljam o tome da iskusim Istanbul i na ovaj način ;) Već zamišljam sebe kako po divnom aprilskom danu šetam ulicama Istanbula, pa onda superfensi tramvajem odlazim u neki tržni centar gde pronalazim prelepe i jeftine stvarčice/krpice i vesela nastavljam šetnju prelepim i prepunim ulicam :)

Uuuh.. Hajmo!



Нема коментара:

Постави коментар